Pages

March 13, 2012

ae eu 012 bahar

[bu föyün kurgusu hocama ait. ben zenaatkarlığını yaptım. aslında tabi ben güzel görünen bişeyler yapmaya meyletmeyecektim. daha ziyade blender'in duman ve akışkan simülatörleriyle oynamak için bahane edecektim bu föyü. ama sonra bir öğlen hocamın telefonuyla uyandırılıp 4-5 saat içinde föyü teslim etmem gerektiğini öğrenince (ve suratım bildiğiniz "asıldı") ben de oturdum çalakalem bişeyler yaptım. (mesaj: bikaç temel kuralı takip edince keyifli bir görsel üretmek çok zor sayılmaz. asıl mesele ama o değil.) neyse, ufak tefek hatalar var, şurası burası biraz daha oynanabilirmiş, yine de fena olmadı, belki de arada böyle şeyler yapmak lazım. ne de olsa böylesi herkese güzel ve anlamlı geliyor. ayrıca tasarımda ve belki her işte süreklilik önemli.

sürece gelirsek, yolun dokusu çıyanlarla boyandı. çıyan çok güzel bir hayvan. müthiş bir mekaniği var. araçlar googlemaps+ inkscape ve gimp'tir. ama inkscape'in gradyanlarındaki belirgin basamaklar beni düşündürüyor. henüz çözemedim. bu aralar illustrator'a da yeniden el attım. aslında inkscape illustrator'a karşı ezilmiyor. hatta iş akışı daha pratik. ve şeffaf boyama gibi bir takım artıları var. eksileri de var. neyse belki daha derinlemesine bir karşılaştırma yaparım bir ara. buralarda bir yerlerde paylaşırım.]
1

No comments: